menusearch
animalnaji.ir

حیوانات عجیبی که می‌توانید در خانه نگهداری نمایید

شنبه بیست و پنجم تیر ۰۱
(0)
(0)
حیوانات عجیبی که می‌توانید در خانه نگهداری نمایید

حیوانات عجیبی که می‌توانید در خانه نگهداری نمایید

حیوانات عجیبی که میتوان در خانه نگهداری کنیم

اغلب انسان ها برای سرگرم بودن و همچنین عدم تنهایی،از حیوانات ی مانند سگ و گربه که رایج ترین حیوانات اهلی و خانگی محسوب می‌شوند را در خانه هایشان نگهداری می‌نمایند.

نگهداری حیوانات اهلی و خانگی، به چند مرحله تقسیم می‌شود که عبارتند از ؛ رساندن مواد غذایی مناسب حیوان، بازی کردن با حیوان و تفریح و گردش با آن در بیرون از خانه که از اطلی ترین مراحل می‌باشند که اگر شما خواستار نگهداری یک حیوان خانگی هستید باید این مراحل را در نظر بگیرید.اما آیا تا به حال شنیده اید که شخصی در خانه اش راسو نگهداری می‌کند؟!

ما در این مطلب از بخش قصد داریم تا شما را با برخی حیوانات عجیبی که می‌توان از آنها در خانه نگهداری کرد،آشنا سازیم. جزئیات بیشتر در ادامه این مطلب از بخش خواهیم گفت.

 

حیواناتی که می‌توانید در آپارتمان نگهداری کنید

 

1- نگهداری از برگچه خوار دوست داشتنی

 

 

حیوان برگچه خوار سنگین وزن

برگچه خوارها اغلب دارای جثه ایی بزرگ می‌باشند که گاهی اوقات وزن یک برگچه خوار بالغ می‌تواند به 65 کیلوگرم برسد و اما با این وجود جزء جوندگان دوست داشتنی محسوب می‌شوند و جالب است بدانید که این حیوان توانایی برقراری ارتباط با گربه ها و سگ ها را در عین واحد دارد و به همین علت یک حیوان خانگی بسیار مناسبی محسوب می‌شوند.

برگچه خوارها برای زندگی کردن مناسب و ایده آل به محیط های گرم نیاز دارند و بنابراین اگر تصمیم گرفتید که از این حیوان در خانه تان نگهداری نمایید،باید ابتدا محیطی گرم برای آنها تهیه نمایید.

اما حیوانی که در سمت چپ مشاهده می‌کنید،به نام "پاندای قرمز" است و تنها برای باغ وحش ها و جنگل مناسب هستند و نمی‌توان از آنها در خانه نگهداری کرد چرا که تغذیه آنها بسیار خاص است و اگر این رژیم غذایی رعایت نشود،می تواند منجر به مرگ این حیوان شود.

2- روباه صحرایی از محبوب ترین

 

روباه صحرایی خانگی

حیوانی که در تصویر سمت چپ مشاهده می‌نمایید، مختص یکی از گونه های سگ است که نام این سگ "چیوآوآ" است.وزن این حیوان اغلب حدودا 1.5 کیلوگرم است و در عین حال یکی از پر طرفدارترین حیوانات خانگی می‌باشند.

اما در کنار سگ چیوآوآ، روباه صحرایی قرار دارد.این حیوان ترسناک نیست و در عین حال حیوانی بسیار پر انرژی و فوق العاده ایی است.یکی از ویژگی های منحصر بفرد این حیوان چهره دوست داشتنی اش است و همان گونه که از اسم این حیوان مشخص است،در صحرا ها زندگی می‌کنند.

اگر تصمیم به نگهداری از این حیوانات دارید،باید ابتدا ذکر کنیم که به علت انرژی مثبت و فعالیت بیش از حد این حیوان باید شما نیز متقابلا پر انرژی باشید.همچنین باید فضایی با شن و ماسه تدارک نمایید تا این حیوان احساس دوری از خانه نکند و در زمستان نیز باید این فضا را به طریقی گرم کنید چرا که این حیوان هیچ طاقتی در مقابل سرما ندارد و می‌تواند فورا از بین برود.

3- سمندر مکزیکی مناسب برای نگهداری در خانه

 

نگهداری از سمندر مکزیکی در خانه

سمندر مکزیکی یکی از حیواناتی است که همیشه دارای چهره ای جوان است و از آن می‌توان به عنوان یک حیوان خانگی در خانه هایمان نگهداری نماییم.اما در سمت راست تصویر همان گونه که مشاهده می‌کنید متعلق به حیوان "سالاماندر" است که از آن نیز می‌توان حتی به عنوان یک حیوان خانگی یاد کرد اما به دلیل اینکه در معرض انقراض قرار دارند ،نگهداری آنها ممنوع است.

اگر شما تصمیم به نگهداری سمندر مکزیکی در خانه تان دارید،لازم به ذکر است که باید از آنها به شدت مراقبت نمایید چرا که در اثر تغییر کوچک آب و هوا، ممکن است فورا بیمار شوند و یا حتی بمیرند.

بنابراین برای حفظ جان این حیوان به حوضچه ای بزرگ با گنجایش بیش از 50 لیتر آب نیاز دارید و همچنین باید با استفاده از ابزارهای مورد نیاز دمای آب 16 الی 20 درجه سانتیگراد باشد و در غیر اینصورت حیوان آسیب خواهد دید.

همچنین این حیوان را نمی‌توانید در کنار آبزیانی مانند ماهی ها و قورباغه ها نگهداری نمایید چرا که با آنها سازگار نیست.بنابراین اگر قدرت و توانایی نگهداری از حیوانات را در خانه تان با این شرایط ندارید،باید از این حیوان بگذرید تا باعث انقراض آن نشوید.

همچنین این حیوان سمی است و با این وجود هیچ آسیبی به صاحبان خود وارد نمی‌کنند. اما اگر حیوانات اهلی دیگری مانند سگ ها و گربه ها در خانه هایتان نگهداری می‌نماید،توصیه می‌شود که از خرید این حیوان خودداری نمایید.

4- نگهداری از بادپر شکری در منزل

 

بادپر شکری خانگی

شاید شما نیز همانند تمام افرادی که در نگاه اول به بادپر شکری لبخند بر روی لبانشان آمد، با دیدن این حیوان بانمک خنده بر روی لبانتان بیاید.درست است؟!

این حیوانات همان گونه که چهره جالب و با مزه شان نشان می‌دهد،بسیار مهربان هستند و با مالکین خود می‌توانند به راحتی ارتباط برقرار سازند.بادپر شکری حیوانی بی خطر است.اگر قصد خرید و نگهداری این حیوان در خانه تان هستید،باید به این مورد توجه کنید؛

شب ها پس از خاموش کردن چراغ،این حیوان احساس تنهایی می‌کند و به همین دلیل سر و صدایی تولید می‌کند تا شما را به پیش خودش بیاورد و تا دیگر احساس تنهایی نکند به همین دلیل این ها حیواناتی آرام و دوست داشتنی و در عین حال بسیار عاطفی هستند و باید با آنها به میزان زیادی بازی کنید.

بنابراین اگر قصد خرید این حیوان جذاب را دارید،باید توجه کنید که آنرا باید بیشتر به عنوان یک دوست بدانید و عضش بورزید.به همین دلیل باید با عشق با این حیوان برخورد کنید.

در سمت چپ تصویر همانگونه که مشاهده می‌کنید، متعلق به یک خفاش است که دارای چهره و حرکات ترسناک است و نمی‌توان از آن در خانه ها به عنوان یک حیوان خانگی نگهداری کرد.همچنین نگهداری این حیوان در خانه،در برخی کشورها ممنوع هستند.

5- حیوان خانگی مشکین گربه

 

نگهداری از مشکین گربه حساس خانگی

در ابتدا لازم به ذکر است که اگر می‌خواهید این نوع گربه را در خانه هایتان نگهداری نمایید،باید به خودتان قول دهید که هیچ آسیبی به آن نخواهید زد چرا که این حیوانات بسیار حساس هستند و برای برقراری ارتباط با این حیوان باید خلق و خوی خود را تغییر دهید.

اگر بتوانید با این گربه ارتباط برقرار سازید،به شما آسیبی نخواهد زد و می‌توانید با آن بازی کنید. اما اگر با این حیوان رابطه خوبی ندارید،توصیه می‌شود که به آن دست نزنید چرا که ممکن است به شما آسیب برساند.اصلی ترین عامل در حیات و زنده ماندن این حیوان،غذای مناسب است که با استفاده از غذای مناسب می‌تواند سال های سال زنده بماند.

همچنین،در بسیاری از کشورها نگهداری این حیوان ممنوع است .با این وجود اگر قصد نگهداری این گربه را دارید، باید از تمام جان و دل به آن عشق بورزید.

6- نگهداری از جوجه تیغی در خانه

 

جوجه تیغی خانگی

جوچه تیغی ها یکی از حیوانات غضروفی و ناز هستند که لمس و نگهداری از آنها می‌تواند احساس خوبی به مالک آن بدهد.جوجه تیغی ها در کل، حیوانی باهوش هستند که می‌توانند فورا با محیط مطابقت یابند.بنابراین اگر شما قصد نگهداری چینین حیوانی را دارید،ابتدا باید یک قفس مناسب این حیوان را تهیه نمایید تا بتواند به راحتی زندگی کند و همچنین غذای آنها گوشت خام است و باید برای هر وعده به آنها گوشت خام بدهید.

همان گونه که در سمت چپ تصویر مشاهده می‌کنید،نام این حیوان "موش دو پا" است که حیوانی جونده و پرخاشگر است و هرگز نخواهید توانست با این حیوان ارتباط برقرار نمایید و توصیه می‌شود از نگهداری این حیوان وحشی،جلوگیری نمایید.

7- خرچنگ آبی فلوریدا به عنوان حیوان خانگی

 

خرچنگ آبی مناسب برای نگهداری در خانه

اگر شما قصد دارید تا با حیوان خانگی تان همه را شگفت زده کنید،توصیه می‌شود که از خرچنگ آبی فلوریدا در خانه تان نگهداری نمایید.این حیوان خانگی،با شما به بیرون از خانه نخواهد آمد و به دستورات شما نیز عمل نخواهد کرد، اما می‌تواند باعث تغییر جو خانه تان بشود.برای نگهداری این حیوان،شما نیاز به یک آکواریوم بزرگ دارید وبا این وجود این حیوان را می‌توانید در خانه تان بدون هر گونه مشکلی نگهدارید.

اما در سمت چپ تصویر،جغد را مشاهده می‌نمایید که به عنوان حیوان خانگی به هیچ وجه مناسب نیست.چرا که نخواهید توانست که این حیوان را در دستانتان بگیرید. با این وجود که جغد سفید، حیوانی در خطر انقراض نیست اما در برخی کشورها نگهداری آنها ممنوع است و همچنین روحیه ای متناسب با روحیه انسان ها ندارند.

8- حیوان خانگی خرسک دم حلقه ای

 

خرسک دم حلقه ای حیوان خانگی مناسب

خرسک دم حلقه ای یکی از معروف ترین حیوانات خانگی و مورد علاقه برزیلی ها است.این حیوان دارای روحیه ای متناسب با روحیه انسان ها است و می‌تواند به راحتی با آنها ارتباط برقرار سازد و این هم تنها دلیل برزیلی ها در نگهداری خرسک دم حلقه ای است.

این حیوان بسیار کنجکاو و دوست داشتنی است و همیشه دوست دارد تا در کنار مالکش باشد.اگر شما علاقمند به نگهداری از این حیوان در خانه هایتان هستید،باید در مناطق گرمسیر زندگی کنیدچرا که این حیوان در مناطق گرمسیر زندگی می‌کند.

همچنین نباید به مدت زیادی در قفس تنهایش بگذارید چرا که دارای روحیه ای حساس هستند و در مواقع تنهایی احساس بدی به سراغشان می‌آید که گاها ممکن است باعث کشتنشان شود.

اما همان گونه که در سمت چپ تصویر مشاهده می‌کنید،متعلق به کوالا است که به شدت در معرض انقراض قرار دارد و به همین دلیل دولیت استرالیا محدودیت های زیادی در مورد صادرات این حیوان در نظر گرفته است.

9- نگهداری از روباه در خانه

 

روباه خانگی دوست داشتنی

به نظر شما ممکن است که از روباه ها در خانه هایمان نگهداری نماییم؟!بله،امکان پذیر است اما توجه داشته باشید که باید از نوع اهلی خود باشند. برخی از روباه ها هستند که به شدت طبع وحشی گرایانه ای دارند، اما برخی گونه های روباه ها هستند که دارای طبع اهلی بودن هستند.

به یاد داشته باشید که روباه ها دارای شخصیتی مستقل، کنجکاو و بازیگوشانه دارند و نمی‌توانید با همه آنها به سادگی ارتباط برقرار سازید.اما این کار نشدنی نیست و با کمی صبر کردن می‌توانید به مرور زمان با آنها ارتباط برقرار سازید.

اما جدای این نکات،باید در نظر داشته باشید که این حیوان شب ها زوزه می‌کشند و اگر از قفس خود به بیرون بیایند،می توانند آسیب های زیادی به خانه تان وارد سازند.بنابراین توصیه می‌شود که در مورد نگهداری این حیوان به شدت مراقب باشید چرا که می‌توانند به شدت آسیب وارد سازند.

10- نگهداری راسو در خانه

 

نگهداری از راسو در خانه

شاید از نظر شما نگهداری راسو کاری احمقانه بنظر برسد اما برخی در ایالات متحده به نگهداری راسوها به عنوان حیوان خانگی علاقه بسیار زیادی دارند.اما شاید دانستن آن برای شما جالب باشد که راسوها حیواناتی مهربان و در عین حال وفادار هستند.

اگر قصد نگهداری از این حیوان را دارید،باید اطلاع داشته باشید که این حیوان را باید دائما با برس شانه کنید .راسوها برخلاف راکون ها که در سمت چپ تصویر مشاهده می‌کنید بسیار اهلی هستند و به هیچ وجه طبع وحشی گرایانه ندارند.

با این وجود نظر کلی شما در مورد نگهداری این حیوانات در خانه هایمان به عنوان حیوان خانگی چیست؟!

گالری تصاویر محصول
تصاویر
بیشتر
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
پشتیبانی انلاین
سلام! برای برقرای ارتباط لطفا کلیک کنید.
لطفا شرح درخواست خود را بهمراه توضیحات مرتبط ارسال بفرمایید
محمد
پشتیبانی واتساپ
چطور میتونم کمکتون کنم؟